Just like a tattoo

Hej! Ingen speciell förändring i mina besvär. Blir förmodligen ingen skola imånn för mig, jag får gå upp på tok för tidigt i såna fall och dessutom vågar jag inte riktigt kissa i skolan längre då jag idag haft ont efter varje gång jag kissat, inte jätteont men ändå. Vill slippa oroa mig över det. Och jag missar inget imånn så vitt jag vet, kan plugga hemma lika bra förmodligen. Jag försöker att ta mig til skolan så mycket som möjligt även om det är jätte tufft ibland, men jag har också gränser, just nu behöver jag vara hemma en dag och slippa oroa mig över att gå på toa där osv. Och få lite mer sömn istället för att behöva gå upp och kissa svintidigt för att må hyfsat när jag ska till skolan.

Igår lyckades jag distrahera de jobbiga tankarna och all oro ganska bra med hjälp av IKEA besök och lucia firande med släkt. Idag har jag mest pluggat, dock dök det upp ganska mycket jobbiga tankar nu på kvällen.

Pratade i alla fall en del med min pappa igår kväll och han ska försöka lämna in ett urinprov från mig imorgon, så gör dem förhoppningsvis en sista odling innan jul. Litar inte på odlingar så jag vill ha ännu mer "svart på vitt" att det inte är en urinvägsinfektion. Hoppas självklart att det är det så jag kan få pencillin och sluta oroa mig så mycket!

En rolig grej som hände förra veckan var att när jag var på Yoga hade vi en "vikarie" som ledare och i slutet när vi skulle slappna av så sa hon "slappna av i underlivet", och jag tyckte det var lite roligt. Jag om någon borde ju inte tycka det ämnet är tabu utan borde tycka det är ett helt normalt ord hehe.

Denna bloggen har blivit dystrare än vad jag tänkt mig, pga. alla urinvägsbesvären. Men det är skönt att få skriva av sig ibland så jag kommer fortsätta.

Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0