Dålig uppdatering

Det har varit dålig uppdatering på senaste, jag har haft fullt upp med skola och annat, och sen har jag försökt att inte fokusera så mycket på smärtan och tankarna kring den. Men att inte fokusera på den funkar bara ett tag.

Uppdatering på urinvägsinfektionsfronten; Min gynekolog tror inte att jag har urinvägsinfektion längre, inga bakterier kunde hittas på den senaste odlingen. Själv tror jag att jag kanske har det, det har inte varit lätt att hitta bakterierna innan heller så. Just nu kanske det blir remiss till urulog. Olika teorier är att det antingen kan vara en irration från att jag hade urinvägsinfektion ganska länge, eller att vestibuliten har "utvidgas", ja alltså týp att nerverna gör att jag får ont även kring urinvägarna. Morgonarna är oerhört jobbiga, försöker gå upp tidigt för att kissa och sedan försöka somna om, funkar ibland. Hur ont det gör varierar. Ibland gör det ont även vid andra tillfällen på dagen, oftast inte lika intensivt dock som tur är. Psykiskt är det inte bra, påminner mycket om hur det var när jag fick v. Jag visste inte var det var jag hade = oro, var det farligt/dödligt? Sen var det svårt att hantera smärtan, man hade ju inte "vant" sig med den än. Sen var det oerhört jobbigt att inte veta om det fanns botemedel/smärtlindring eller om det nånsin skulle gå över. Precis så känns det nu, jag fyller 18 snart och det känns inte kul att fylla det när man inte ser en ljus framtid. Det känns hårt att nu när vestibuliten efter så många år hade blivit bättre så får jag det här. Alla drömmar känns mycket mer avlägsna, ouppnåliga. Hur många år tar det innan urinvägsbesvären blir bättre, hur många år måste jag stanna i Sverige. Det är så det känns just nu. Har ingen aning om hur jag ska klara skolan nästa termin då jag förmodligen kommer få färre sovmorgonar vilket leder till att jag får gå upp svintidigt om smärtan ska hinna avta innan det är dags att åka, vilket leder till att jag får alldeles för lite sömn.
Jag känner mig ganska härdad från vestibuliten, att jag klarar en hel del smärta men även jag har en gräns för hur mycket jag klarar innan jag måste börja anpassa mitt liv efter smärtan för att underlätta.

Uppdatering på vestibulit fronten; Urinvägssmärtorna övergår ofta i vestibulit smärtor förmodligen för att jag spänner mig när det gör ont. Har även glömt äta mina minipiller några dagar vilket nu har resulterat i att jag har någon slags mens vilket är katastrof för vestibuliten. Igår tog jag mig till skolan på något sätt, även om jag var halvt gråtandes hela vägen. Vet inte hur jag fick fötterna att kliva av bussen och på spårvagnen och sedan att fortsätta gå, någon drivkraft har jag i alla fall uppenbarligen.

Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0