Update on life

Hej! Jag tog mig till kören igår, jätte skönt och få sjunga och känna att jag kunde ta mig dit och så. Idag har jag också varit i skolan utan några större problem, började sent så det var tur. Nu har jag fått provresultat från senaste odlingen, precis som förra gången var det negativt. Har tagit båda proverna tätt inpå pencillinkur så det kan vara därför, sen häller jag i mig tranbär också vet inte om det påverkar. I alla fall ska jag försöka få en tid imånn och förhoppningsvis får jag penicillin ändå. På fredag ska jag på mitt andra möte med kuratoren vilket jag ser fram emot.

Är väldigt inställd på att försöka få remiss någonstans, har aldrig pratat med en läkare som vet speciellt mycket om vestibulit och det är något jag gärna vill göra, för att diskutera behandling med salvor, anti depp medicin eller liknande. Dock verkar det inte finnas något bra ställe i gbg området att vända sig till men jag får leta vidare. Ska i alla fall be om recept på emla salva om jag får en tid imånn för då tänkte jag börja med akupunkturen igen. Har också funderat på att börja skriva ner smärtorna, något jag borde gjort för länge sen. Det är lätt att glömma och bli osäker och nu när jag upplever att det blivit värre hade det varit skönt att ha det uppskrivet hur det var i t.ex. våras.

Just nu planerar jag hela mitt liv efter smärtan och jag kan t.ex. inte sitta i soffan och plugga utan att få ont. Detta gjorde jag inte i våras, det är jag väldigt säker på. Känns väldigt jobbigt att behöva planera livet efter smärtan igen, det gjorde jag för några år sedan men det har blivit mindre och mindre av den varan.

Nej, nu måste jag fixa lite saker inför morgondagen och sedan sova. Snart är det helg, skönt. (Även om den innebär plugg för min del så för jag åtminstone vara hemma).

Sov sött!


Kommentarer
Postat av: vV

Åh, jag är också en riktig överanalyserare och grubblare. Nåt som brukar hjälpa för mig är att ge mig själv tidsbegränsningar för att grubbla. Typ: nu tänker jag på det här i 10 min till. Sen struntar jag i det i en vecka och ser vad som händer. Blir det inte bättre så kan jag ju börja grubbla igen. Luddigt men effektfullt!



Har du testat vivag från apoteket för klådan och svedan? Det är små mjölksyrekapslar som man för in i slidan på kvällen och som återställer ph. De är så små så det funkar trots att man har ont. Kan vara värt att testa. Kostar under en hundring.



Kram o god natt!

2008-10-01 @ 23:39:06
URL: http://lillaochstorav.blogg.se/
Postat av: FP

Får jag länka till din blogg från min blogg?! Kram

2008-10-02 @ 20:34:44
URL: http://fittproblem.bloggagratis.se/
Postat av: vV

Så skönt om det funkar med Locobasen. Har du testat med mandelolja? Det brukade jag använda och det sved inte alls. Finns på apoteket för typ en femtilapp. Man brukar få fråga för de har det bakom disken. Funkar utmärkt att smörja nagelbanden med också ;) Ingen som sagt att man inte får ha snygga naglar!

2008-10-05 @ 12:48:29
URL: http://lillaochstorav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0